NOVA PREDMETNOST U SRPSKOJ UMETNOSTI SEDME DECENIJE 20. VEKA
Ponedeljak, 26. februar, 13 časova
Nova knjiga u izdanju Spomen-zbirke Pavla Beljanskog „Nova predmetnost u srpskoj umetnosti sedme decenije 20. veka“ istoričarke umetnosti Katarine Simeunović, biće promovisana u ponedeljak, 26. februara, u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu (sala Miodrag B. Protić), zbog aktuelne adaptacije prostora Spomen-zbirke.
Knjiga je objavljena prema master radu Katarine Simeunović, za koji je autorka dobila Nagradu Spomen-zbirke Pavla Beljanskog 2021. godine. Na promociji će govoriti urednica izdanja mr Milana Kvas, recenzentkinje prof. dr Simona Čupić, prof. emer. Irina Subotić i autorka knjige.
U cilju objavljivanja metodološki naučno utemeljenih, najnovijih sagledavanja umetničkih fenomena iz istorije i teorije umetnosti i likovne kritike, Spomen-zbirka Pavla Beljanskog je 2020. godine pokrenula posebnu ediciju o umetnosti pod nazivom „Nove percepcije“. Zbog značaja Nagrade Spomen-zbirke Pavla Beljanskog kao podsticaja mladim istoričarima umetnosti, odlučeno je da u 2023. godini bude objavljen master rad posvećen novoj predmetnosti u srpskoj umetnosti autorke Katarine Simeunović, čija mentorka je bila prof. Simone Čupić.
Iz recenzija:
„Odbranjen na Odeljenju za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, master rad Katarine Simeunović predstavlja dragocen doprinos našoj istoriji moderne, tačnije savremene umetnosti, jer obrađuje još uvek aktuelnu temu tzv. nove figuracije koja je na izvestan način obeležila našu likovnu scenu šezdesetih godina prošlog veka. Autorka je koristila, citirala i polemički se odnosila prema celokupnom raspoloživom kritičarskom opusu toga vremena – kako kroz originalne tekstove kritičara i teoretičara umetnosti šezdesetih godina, tako i oslanjajući se na noviju literaturu i teorijsku misao. Autentično i teorijski veoma dobro, ona obrazlaže zalaganje da se prihvati nekadašnji predlog prof. dr Jerka Ješe Denegrija da se te pojave u ovdašnjoj likovnoj umetnosti nazovu nova predmetnost. To zalaganje ona je veoma ozbiljno obrazložila pozivanjem na teorijske rasprave Leonida Šejke, a imajući u vidu i likovnu praksu ostalih učesnika – Dušana Otaševića, Radomira Reljića, Dragoša Kalajića, Vladimira Veličkovića, Radomira Damnjanovića Damnjana i dr.“
prof. emer. Irina Subotić
„Predmet istraživanja knjige Katarine Simeunović nije samo fenomen nove predmetnosti u srpskoj umetnosti, već mapiranje ovog pojma u okvirima širih društvenih, kulturnih i umetničkih prilika šezdesetih godina 20. veka. Otvaranjem i odgovaranjem na brojna pitanja
koja izlaze izvan strogih okvira formalno-stilske interpretacije rad je utemeljen u detaljno proučenim i analiziranim društvenim i istorijskim okolnostima u kojima ova umetnost nastaje, kao i značaju modela konzumerističkog ponašanja i potrošačkog društva koji su menjali kulturne obrasce. Novi problemi savremenog sveta predmet su autorkine pažnje koliko i reprezentativni primeri umetničkog fenomena nove predmetnosti. Društvene promene koje su odredile strategiju njegovog nastanka kompletiraju tako odgovore za kojima rad traga, dok istovremeno nudi uvid u jednu širu analizu mesta i uloge umetnosti, nauke i kulture u hladnoratovskoj atmosferi šezdesetih godina 20. veka.“
prof. dr Simona Čupić
Nova predmetnost u srpskoj umetnosti sedme decenije 20. veka
750.00 рсд
Opis
Naziv: Nova predmetnost u srpskoj umetnosti sedme decenije 20. veka
Autor: Katarina Simeunović
Jezik: srpski (ćirilica)
Broj strana: 144
Dimenzije: 23×16 cm
Godina izdanja: 2023
Koričenje: meko